Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Moczowego > Domowe sposoby na zapalenie pęcherza
Domowe sposoby na zapalenie pęcherza

Domowe sposoby na zapalenie pęcherza

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Zapalenie pęcherza moczowego jest bolesną dolegliwością, którą doskonale zna większość kobiet, ponieważ to właśnie one dużo częściej zapadają na tą chorobę, niż mężczyźni. Bakterie przez cewkę moczową dostają się do pęcherza, co z kolei prowadzi do zapalenia śluzówki. Kobiety są bardziej narażone na infekcje, ponieważ ich cewka jest znacznie krótsza, niż u mężczyzn. Natomiast panowie zapadający na zapalenie pęcherza, najprawdopodobniej cierpią również na zapalenie prostaty i należałoby w takiej sytuacji skontaktować się ze specjalistą.
1
Objawami zapalenia pęcherza moczowego są przede wszystkim bardzo częsta chęć oddawania moczu. Zamiast się wypróżnić odczuwamy piekący i bardzo nieprzyjemny ból. Niewielkie ilości moczu, które udaje nam się wydalić, są mętne, a czasem nawet krwiste i o charakterystycznym zapachu. Silna infekcja może uniemożliwić normalne funkcjonowanie i wymaga leczenia.
2
Celem leczenia jest rozrzedzenie moczu i zakwaszenie go. Jednym z lepszych sposobów jest przygotowanie napoju z przegotowanej wody (ważne, aby woda była przegotowana, a nie mineralna z butelki) oraz dużej ilości soku z cytryny (ewentualnie kwasu askorbinowego w proszku). Na początku wypijamy litr mieszaniny, a później szklankę co godzinę. Po jakimś czasie ból zaczyna ustępować, a mocz robi się znów klarowny.
3
Innym sposobem jest spożywanie dwa razy dziennie naparu z mieszaniny ziół: ziela krwawnika, skrzypu, podbiału, kłącza pierzu, koszyczka rumianku, liścia jeżyny, mięty pieprzowej, pokrzywy i bzu czarnego. Zioła zaparzamy przez trzy godziny i wypijamy napar przed posiłkiem. Bardzo korzystne działanie na pęcherz moczowy ma również żurawina i brusznica. Jeżeli nie mamy dostępu do całego koszyczka ziół, ten sam efekt uzyskamy zażywając codziennie dobry suplement diety zawierający jak najwięcej z w/w składników.
Jak zapobiec nowotworowi prostaty?
Domowe sposoby na prostatę
Jak zrobić nasiadówkę?
Domowe sposoby na infekcje dróg moczowych
strona 1 z 2następna >
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nina - 2014-06-23
Problem pojawia się gdy jest zapalenie pęcherza w ciąży, w tedy poważnie myślimy o zdrowiu naszego maluszka i nie zawsze chcemy stosować antybiotyki.
Zapalenie pęcherza to bardzo przykra dolegliwość.  Większość kłopotów z pęcherzem powodują bakterie: gronkowiec,...
Jakie są sposoby na zapalenie pęcherza?
Zapalenie pęcherza to bardzo przykra dolegliwość....
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub