Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Co zrobić, gdy krwawią dziąsła?
Co zrobić, gdy krwawią dziąsła?

Co zrobić, gdy krwawią dziąsła?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Niewątpliwie, krwawienie dziąseł to nieprzyjemna i dość kłopotliwa sprawa. Problem dotyczy wielu osób. Często krwawienie zdarza się podczas kataru, kiedy oddychamy prawie cały czas ustami. Powoduje to wysychanie śluzówki i zwiększenie podatności na uszkodzenia pod wpływem drobnych urazów. Przyczyną problemów może być również niewłaściwe szczotkowanie lub brak witam. Niekiedy odpowiedzialna jest choroba ogólnoustrojowa. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak wzmocnić dziąsła.
1
Na początku należy zwrócić uwagę w jaki sposób myjemy nasze zęby. Przyczyną krwawienia może być niewłaściwe szczotkowanie (zbyt mocne). Pamiętajmy, że aby usunąć osad i nieczystości nie potrzebujemy dużej siły, tylko wystarczy odpowiedni czas mycia (około trzech minut) oraz dokładne szczotkowanie. Zęby szczotkujemy delikatnie. Istotny jest również wybór szczoteczki – najlepiej zaopatrzyć się w miękką, ponieważ nie podrażnia śluzówki. Szczoteczkę należy wymieniać co dwa tygodnia (albo przynajmniej raz w miesiącu). Oczywiście, powinniśmy wybrać również odpowiednią pastę, która jest przeznaczona dla osób o wrażliwych dziąsłach (np. Elmex). Dodatkowo możemy zakupić delikatny płyn do płukania jamy ustnej.
2
Następnym krokiem jest stosowanie odpowiednich naparów z szałwii i rumianku (dostępne są w każdej aptece). Pomogą również maści hemostatyczne, które przyśpieszają gojenie się ranek na dziąsłach i łagodzą wszelkie podrażnienia.
Jak reklamować usługę dentystyczną?
Jak usunąć przebarwienia na zębach?
Jak zmniejszyć opuchliznę po wyrwaniu zęba?
Jak wyprostować zęby bez aparatu?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Agniesia2678 - 2014-02-19
Najlepiej zgłosić się do stomatologa, bo musi być tego jakaś przyczyna , same z siebie by nie krwawiły. Powodem tego może być np. zbyt mocne szczotkowanie zębów , ja zalecam pastę elmex :)
Jak wszyscy wiemy palenie nie jest dobre dla naszego zdrowia. Łatwo się mówi komuś, kto nie pali, aby to rzucić lub nie...
Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak wszyscy wiemy palenie nie jest dobre dla naszego zdrowia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub