Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?
Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Niewątpliwie, krwawienie dziąseł to nieprzyjemna i dość kłopotliwa sprawa. Problem dotyczy wielu osób. Często krwawienie zdarza się podczas kataru, kiedy oddychamy prawie cały czas ustami. Powoduje to wysychanie śluzówki i zwiększenie podatności na uszkodzenia pod wpływem drobnych urazów. Przyczyną problemów może być również niewłaściwe szczotkowanie lub brak witam. Niekiedy odpowiedzialna jest choroba ogólnoustrojowa. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak wzmocnić dziąsła.
1
Na początku należy zwrócić uwagę w jaki sposób myjemy nasze zęby. Przyczyną krwawienia może być niewłaściwe szczotkowanie (zbyt mocne). Pamiętajmy, że aby usunąć osad i nieczystości nie potrzebujemy dużej siły, tylko wystarczy odpowiedni czas mycia (około trzech minut) oraz dokładne szczotkowanie. Zęby szczotkujemy delikatnie. Istotny jest również wybór szczoteczki – najlepiej zaopatrzyć się w miękką, ponieważ nie podrażnia śluzówki. Szczoteczkę należy wymieniać co dwa tygodnia (albo przynajmniej raz w miesiącu). Oczywiście, powinniśmy wybrać również odpowiednią pastę, która jest przeznaczona dla osób o wrażliwych dziąsłach (np. Elmex). Dodatkowo możemy zakupić delikatny płyn do płukania jamy ustnej.
2
Następnym krokiem jest stosowanie odpowiednich naparów z szałwii i rumianku (dostępne są w każdej aptece). Pomogą również maści hemostatyczne, które przyśpieszają gojenie się ranek na dziąsłach i łagodzą wszelkie podrażnienia.
Jak wyprostować zęby bez aparatu?
Jak wzmocnić szkliwo zębów?
Jak wyprostować zęby domowym sposobem?
Jak leczyć paradontozę? Cz.1.
strona 1 z 2następna >
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Adrian - 2014-08-08
Na krwawiące dziąsła polecam zestaw ziół: kłącze perzu, pokrzywa, kwiat rumianku oraz babka lancetowata 100% skuteczność, kuracja trwa 4 miesiące. Dawkowanie 2 łyżki czubate zalewamy wrzątkiem ok, 750 ml (mały dzbanuszek) starcza na 24 godziny (doba) i pijemy 4 razy dziennie po 200ml. Przy okazji oczyścimy sobie wątrobę i nerki. Z krwawiącymi dziąsłami borykałem się od 25 lat, nic mi nie pomagało a zgodnie z zaleceniem stomatologa wypróbowywałem prawie wszystkie medykamenty , które są na rynku pasty, płyny do płukania. Jedynie te zioła przyniosły 100% skuteczność. Zdziwienie dentysty bezcenne.
Agniesia2678 - 2014-02-19
Najlepiej zgłosić się do stomatologa, bo musi być tego jakaś przyczyna , same z siebie by nie krwawiły. Powodem tego może być np. zbyt mocne szczotkowanie zębów , ja zalecam pastę elmex :)
Niegdyś paradontoza była chorobą ludzi starszych, dzisiaj problem ten spotyka już młodzież, a znalezienie wśród nich...
Jak zrobić eukaliptusowe krople przeciw paradontozie?
Niegdyś paradontoza była chorobą ludzi starszych, dzisiaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub