Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?
Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Niewątpliwie, krwawienie dziąseł to nieprzyjemna i dość kłopotliwa sprawa. Problem dotyczy wielu osób. Często krwawienie zdarza się podczas kataru, kiedy oddychamy prawie cały czas ustami. Powoduje to wysychanie śluzówki i zwiększenie podatności na uszkodzenia pod wpływem drobnych urazów. Przyczyną problemów może być również niewłaściwe szczotkowanie lub brak witam. Niekiedy odpowiedzialna jest choroba ogólnoustrojowa. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak wzmocnić dziąsła.
1
Na początku należy zwrócić uwagę w jaki sposób myjemy nasze zęby. Przyczyną krwawienia może być niewłaściwe szczotkowanie (zbyt mocne). Pamiętajmy, że aby usunąć osad i nieczystości nie potrzebujemy dużej siły, tylko wystarczy odpowiedni czas mycia (około trzech minut) oraz dokładne szczotkowanie. Zęby szczotkujemy delikatnie. Istotny jest również wybór szczoteczki – najlepiej zaopatrzyć się w miękką, ponieważ nie podrażnia śluzówki. Szczoteczkę należy wymieniać co dwa tygodnia (albo przynajmniej raz w miesiącu). Oczywiście, powinniśmy wybrać również odpowiednią pastę, która jest przeznaczona dla osób o wrażliwych dziąsłach (np. Elmex). Dodatkowo możemy zakupić delikatny płyn do płukania jamy ustnej.
2
Następnym krokiem jest stosowanie odpowiednich naparów z szałwii i rumianku (dostępne są w każdej aptece). Pomogą również maści hemostatyczne, które przyśpieszają gojenie się ranek na dziąsłach i łagodzą wszelkie podrażnienia.
Jak wybielić zęby domowym sposobem?
Jak usunąć osad z zębów?
Jak zmniejszyć opuchliznę po wyrwaniu zęba?
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Agniesia2678 - 2014-02-19
Najlepiej zgłosić się do stomatologa, bo musi być tego jakaś przyczyna , same z siebie by nie krwawiły. Powodem tego może być np. zbyt mocne szczotkowanie zębów , ja zalecam pastę elmex :)
Zapalenie dziąseł jest to infekcyjna choroba dziąseł spowodowana nagromadzoną na powierzchni zębów płytką nazębną i...
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Zapalenie dziąseł jest to infekcyjna choroba dziąseł...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub