Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak pozbyć się pcheł u kota?
Jak pozbyć się pcheł u kota?

Jak pozbyć się pcheł u kota?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu, ale również jego właścicielowi. Mogą być odpowiedzialne za choroby skóry, które prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych. U kotów uczulonych na pchły (a dokładnie na substancje zawarte w ich ślinie) mogą pojawić się nasilone objawy. Chcąc zapewnić najlepszą opiekę swojemu pupilowi musisz obserwować co dzieje się w jego futerku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą ci pozbyć się pcheł u kota.
1
Jeśli kot przyniesie do domu pchły należy zaaplikować mu preparat w formie sprayu lub kropli na przykład Frontline. Można też użyć preparatu Stronghold - on niestety zabezpiecza kota jedynie przez miesiąc, ale także chroni przed obleńcami i świerzbowcem usznym.
2
Preparat należy rozprowadzić między uszkami na odcinku szyjnym, tak, żeby kot nie miał możliwości go sobie zlizać.
3
Ważną rzeczą jest wypranie posłania kota, dywanów i tapicerowanych mebli oraz odkurzyć dokładnie całe mieszkanie. Pchły mogą się gdzieś zagnieździć i ponownie znaleźć się w futrze kota.
4
Pamiętaj także o oczyszczeniu i umyciu kuwety - nikt nie wie czy czasem tam nie czekają na twojego kotka.
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak czyścić uszy kotu?
Jak leczyć nosówkę u kota?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pozbyć się pcheł?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub