Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Sesja i Egzaminy > Jak się uczyć efektywnie?

Jak się uczyć efektywnie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (142 ocen)
Oceń 
Jak czytać oraz jak się skutecznie uczyć, aby zapamiętać na długie lata nowe informacje? Nauka do matury czy do egzaminu zwykle spędza sen z oczu wielu młodym ludziom. Postaraj się jednak wykorzystać maksymalnie czas przeznaczony na naukę, ucząc się szybko oraz efektywnie. Skorzystaj z poniższych porad i wskazówek a nauka przestanie być Twoim utrapieniem.
1
Przejrzyj tekst
Przed rozpoczęciem nauki przejrzyj tekst

Przejrzenie tekstu pozwoli Ci na stworzyć zarys problemu oraz zakres wiadomości, które należy zapamiętać.

Zapoznaj się z tytułem, śródtytułami oraz zdaniami, które rozpoczynają paragrafy. Zazwyczaj w tych miejscach znajdują się wszystkie, najważniejsze informacje. Reszta tekstu jest ich rozwinięciem oraz uzupełnieniem o drobniejsze szczegóły.

Zapoznaj się ze zdjęciami, tabelkami i wykresami. Przeanalizuj je dokładnie.

Przeczytaj wstęp oraz zakończenie tekstu, które często bywa podsumowaniem całości.
2
Pytania
Zastanów się nad problemem, postaw pytania

Po przeczytaniu wstępu, zakończenia, zapoznaniu się z ilustracjami oraz pobieżnym przeglądnięciu reszty tekstu, zadaj sobie pytania, na które spodziewasz się odnaleźć odpowiedź w tekście. Spisz te pytania na kartce. Podczas kolejnego, dokładnego czytania, Twój mózg będzie nakierowany na odnalezienie odpowiedzi dzięki czemu szybciej je zapamiętasz. Wiedza o tym, czego się jeszcze nie wie to już połowa sukcesu!

Zastanów się co jest celem lektury. Jeśli tytuł jest “szybka i skuteczna nauka” oznacza to że po przeczytaniu jej powinieneś znać odpowiedź na pytanie “jak się uczyć szybko i efektywnie?”.

Pytania są najważniejsze. Im więcej będziesz zadawać pytań, tym więcej się nauczysz. Zmień na pytania każdy rozdział, podrozdział, oraz podpis pod ilustracją.

Bardzo ważne jest rozumienie tekstu czytanego. Jeśli nie znasz jakiegoś słowa, lub nie jesteś pewien jego znaczenia, sprawdź je w słowniku. Jedno słowo może zmienić znaczenie całego zdania.
Jak napisać rozprawkę?
Jak się dobrze uczyć?
Jak szybko nauczyć się historii?
Jak się uczyć na studiach?
strona 1 z 2następna >
 2.3/5 (142 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (15)

dawda - 2011-01-25
Tak te programy i aukcje to se wsadź w dupę naciągaczu jeden!!!!! Lepiej już na amfie niż zmarnować kasę!!!
ziom - 2010-09-19
dajcie wreszcie tylko 3 punkty i krótkie plis w was ma nadzieja nie moge
patita1 - 2009-10-28
uczenie mi nie wchodzi nawet jak prubuje
Olo - 2009-02-20
Sesja jest robiona na anfetaminie wiec nie radze brać
lola - 2009-01-25
tak myślisz? w sumie wybieram się niedługo bo potrzebuję zwolnienie zapytać przy okazji nie zaszkodzi :))
tom - 2009-01-25
no co ty, choć w sumie zależy na kogo trafisz ;) przecież lekarze dobrze wiedzą co to takiego sesja, sami kiedyś studiowali!!! ja dostałem kiedyś memotropil od mojego i luzik, działa a przynajmniej wiesz co bierzesz!!! tak więc polecam wpaść do wracza zamiast brania wątpliwej jakości prochów!!!
lola - 2009-01-25
a co lepszego niby przepisze mi lekarz? pewnie mnie wyśmieje albo odeśle do hipermarketu :))
tom - 2009-01-25
jak będę chciał to będę czytał!!! a ty lola podziekuj mamusi za zasyfianie ci organizmu, nic ci raczej nie pomogą takei śmieci!!! jak chcesz coś normalnego to lepiej pójdź do normalnego lekarza a nie kupuj takie syfy w hipermarkecie!!!
lola - 2009-01-24
a mi mamusia kupiła w tym roku tabletki sesja na koncentrację :)) zobaczymy jak się sprawdzą :)) brał ktoś z was kiedyś?
kasia - 2009-01-24
Jak cię denerwują to nie czytaj. Może wtedy znajdziesz czas na efektywną naukę.
tom - 2009-01-24
właśnie, właśnie, kawa, notatki (oczywiście pożyczone;), późny wieczór i to się nauka nazywa!!! denerwują mnie te pseudonaukowe artykuły „jak się uczyć” bleeeeeee!!!
tom - 2009-01-23
???
lola - 2009-01-23
no, niezły artykuł trzeba przyznać :) ale chyba czysto teoretyczny :) no chyba że ktoś jest nienormalny:)) ja tam wolę się po ludzku uczyć - książki, notatki i tak dalej, wiecie :) jeszcze jakaś niezła kawunia i na efekty nie narzekam :)
tom - 2009-01-23
to ma być efektywna nauka??? to w takim razie ja nie mam na nią czasu!!! kto normalny czyta tekst więcej niż raz??? kto normalny robi te wszystkie czary mary??? jest tu ktoś taki??? „zapisz pytania” jezu, żenada!!!
Fuck - 2009-01-16
dzięki
Umiejętność efektywnego uczenia się jest bardzo trudno posiąść, ale przydaje się ona przez całe życie. Najlepsze metody...
Jak przygotować się do egzaminu?
Umiejętność efektywnego uczenia się jest bardzo trudno...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub