Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak zrobić kapcie z filcu?
Jak zrobić kapcie z filcu?

Jak zrobić kapcie z filcu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Kapcie z filcu? Czemu nie. Po domu można z nich z powodzeniem chodzić. Świetny pomysł też na kapcie dla gości. Na pewno ich zaskoczysz podając samodzielnie zrobione filcowe kapcie. Ich atutem jest to, że są miękkie, lekkie i naprawdę ładne.
gruby filc w wybranym kolorze plus kawałek innego filcu na guzik (możesz też przyszyć prawdziwy, jeśli chcesz), marker, nożyczki, igła, nitka w kolorze filcu, tekturka.
1
Zmierz swoją stopę.
2
szycie kapci z filcu 2
Narysuj na tekturce wzór który widzisz na zdjęciu. Długość stopy powiększona oczywiście o kilka centymetrów, plus skrzydełka po bokach, każde mniej więcej tej samej długości. Całość wygląda z góry jak samolot. Wytnij szablon z tekturki i przenieś go na filc. Musisz mieć dwa takie elementy, na dwie stopy.
3
szycie kapci z filcu 3
Oto gotowy element. Będzie z niego prawy kapeć. Pamiętaj, żeby odpowiednio wygiąć linie tu i ówdzie, aby but nie był prosty, w końcu stopa ma też określony kształt.
4
szycie kapci z filcu 4
Pamiętaj, że drugi kapeć musi być zrobiony z odwróconego szablonu. W końcu chcesz mieć dwa buty na każdą stopę, a nie dwa prawe czy dwa lewe.
5
szycie kapci z filcu 5
Załóż teraz na siebie zakładki. W obu kapciach na górze powinna być zewnętrzna zakładka. Włóż stopę w kapcia, aby wyregulować jaką długość zakładek na siebie nałożysz. Nie chcesz chyba, aby kapec był zbyt luźny lub za ciasny.
6
szycie kapci z filcu 6
Gdy już sobie wszystko odmierzysz przyszyj nitką obie zakładki ze sobą.
7
szycie kapci z filcu 7
Możesz też dla wzmocnienia szycia (zalecane) zszyć zakładki wzdłuż w środku. Operuj igłą tak, aby nie przebiła się na drugą, prawą stronę kapcia.
8
szycie kapci z filcu 8
Z filcu w innym kolorze wytnij dwa kółka. Zrób w nich cztery bądź dwie malutkie dziurki i przyszyj je na środku. Tak oto powstał guzik. Jeśli jednak wolisz przyszyć prawdziwy guzik, nic nie stoi na przeszkodzie.
9
szycie kapci z filcu 9
To samo zrób z drugim kapciem.
Jak zrobić palnik z puszki od piwa?
Jak ozdobić abażur?
Jak zrobić wazon ze słoika?
Jak zrobić stokrotki z papieru?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jest kilka sposobów na noszenie jeansów. Można je nosić na nogach, ale można je też nosić na ramieniu. Tak, tak. Dobrze...
Jak zrobić torbę ekologiczną?
Jest kilka sposobów na noszenie jeansów. Można je nosić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub