Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak zrobić kapcie z filcu?
Jak zrobić kapcie z filcu?

Jak zrobić kapcie z filcu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Kapcie z filcu? Czemu nie. Po domu można z nich z powodzeniem chodzić. Świetny pomysł też na kapcie dla gości. Na pewno ich zaskoczysz podając samodzielnie zrobione filcowe kapcie. Ich atutem jest to, że są miękkie, lekkie i naprawdę ładne.
gruby filc w wybranym kolorze plus kawałek innego filcu na guzik (możesz też przyszyć prawdziwy, jeśli chcesz), marker, nożyczki, igła, nitka w kolorze filcu, tekturka.
1
Zmierz swoją stopę.
2
szycie kapci z filcu 2
Narysuj na tekturce wzór który widzisz na zdjęciu. Długość stopy powiększona oczywiście o kilka centymetrów, plus skrzydełka po bokach, każde mniej więcej tej samej długości. Całość wygląda z góry jak samolot. Wytnij szablon z tekturki i przenieś go na filc. Musisz mieć dwa takie elementy, na dwie stopy.
3
szycie kapci z filcu 3
Oto gotowy element. Będzie z niego prawy kapeć. Pamiętaj, żeby odpowiednio wygiąć linie tu i ówdzie, aby but nie był prosty, w końcu stopa ma też określony kształt.
4
szycie kapci z filcu 4
Pamiętaj, że drugi kapeć musi być zrobiony z odwróconego szablonu. W końcu chcesz mieć dwa buty na każdą stopę, a nie dwa prawe czy dwa lewe.
5
szycie kapci z filcu 5
Załóż teraz na siebie zakładki. W obu kapciach na górze powinna być zewnętrzna zakładka. Włóż stopę w kapcia, aby wyregulować jaką długość zakładek na siebie nałożysz. Nie chcesz chyba, aby kapec był zbyt luźny lub za ciasny.
6
szycie kapci z filcu 6
Gdy już sobie wszystko odmierzysz przyszyj nitką obie zakładki ze sobą.
7
szycie kapci z filcu 7
Możesz też dla wzmocnienia szycia (zalecane) zszyć zakładki wzdłuż w środku. Operuj igłą tak, aby nie przebiła się na drugą, prawą stronę kapcia.
8
szycie kapci z filcu 8
Z filcu w innym kolorze wytnij dwa kółka. Zrób w nich cztery bądź dwie malutkie dziurki i przyszyj je na środku. Tak oto powstał guzik. Jeśli jednak wolisz przyszyć prawdziwy guzik, nic nie stoi na przeszkodzie.
9
szycie kapci z filcu 9
To samo zrób z drugim kapciem.
Jak zrobić drzewo z papieru?
Jak zrobić etui na okulary?
Jak zrobić naszyjnik z gazety?
Jak zrobić ozdobną kulę ze słomy?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

W dzisiejszych czasach, przezroczyste tkaniny występują w tak wielu, zapierających dech w piersiach wzorach. W lecie...
Jak zrobić parawan z materiału?
W dzisiejszych czasach, przezroczyste tkaniny występują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub