Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak hodować patyczaki?
Jak hodować patyczaki?

Jak hodować patyczaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (282 ocen)
Oceń 
Patyczaki są wspaniałym pomysłem na zwierzątko dla dziecka, które domaga się zaufania i powierzenia mu opieki nad żywą istotą. Zwierzęta te maja bardzo małe wymagania, nie brudzą, nie wydzielają zapachów, nie trzeba ich wyprowadzać, a przy tym wszystkim pozostają całkiem przyjemnymi stworzonkami. Obserwowanie życia tych zabawnych owadów, tego jak się pożywiają i jak rozmnażają, może sprawić wiele frajdy nie tylko dzieciom, ale też rodzicom.
1
Patyczaki hoduje się najczęściej w szklanych naczyniach, którymi mogą być akwaria, terraria, a nawet duże słoiki. Wielkość naczynia dobieramy w zależności od ilości i wielkości owadów, ważne jest, aby miały one dostatecznie dużo miejsca, aby swobodnie wylinieć. Każdy patyczak potrzebuje na to miejsca odpowiadającego mniej więcej trzem jego długościom.
2
Terrarium należy urządzić w taki sposób, aby stanowiło dobre środowisko dla patyczaków, a przy okazji ładną ozdobę pokoju, w którym się znajduje. Na dno najlepiej nadaje się trzy centymetrowa warstwa wyprażonego torfu,lub włókien kokosowych. Następnie układamy wewnątrz kompozycję z gałązek, po których patyczaki będą mogły sobie chodzić. Pamiętajmy o regularnej wymianie gałązek na świeże i najlepiej jeszcze posiadające liście. Górę terrarium przykrywamy siateczką o bardzo małych oczkach, aby młode osobniki nie mogły uciec. Dorosłe patyczaki mogą osiągać długość od kilku do nawet czterdziestu centymetrów.
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (282 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mulas - 2012-07-14
też mam patyczaka ma on 35 cm
Jak pozbyć się karaluchów?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub