Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Sposoby na jęczmień na oku
Sposoby na jęczmień na oku

Sposoby na jęczmień na oku

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu przechodził tę katorgę, jaką jest jęczmień na oku. W dodatku wygląda to paskudnie nieestetycznie. Jest to zbierająca się ropa, infekcja bakteryjna. Jak pozbyć się tego fanta? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
1
Metale (złoto, srebro) działają bakteriobójczo. Pocieranie jęczmienia obrączką to wcale nie fanaberia naszych babć! To faktycznie działa. Jednak najpierw trzeba dokładnie ją wyczyścić (najlepiej spirytusem), a następnie nagrzać. Możesz zwyczajnie zamoczyć metal w gorącej wodzie, co sprawi,że jęczmień szybciej dojrzeje i pęknie.
2
Podobnie sprawa ma się z wszelkimi okładami. Jednym z najpopularniejszych sposobów domowych jest okład z czarnej herbaty, bądź rumianku. Oba działają rozgrzewająco i bakteriobójczo. To prosta sprawa. Wystarczy torebkę herbaty po zaparzeniu wyjąć, ostudzić, by była lekko ciepła i przyłożyć na oko. Poleż z tym okładem przez 15-20 minut. Może to być również zwykła chusteczka lub wacik nasączony ciepłą wodą, lub ugotowane jajko.
3
Okład może być również zwykłą chusteczką lub wacikiem nasączonym ciepłą wodą lub ugotowane jajko. Chodzi o samo ciepło, które ma przyspieszyć dojrzewanie jęczmienia.
4
Spróbuj okładu z zielonej herbaty. Przyłóż na całą noc, zabandażuj tak, by się trzymał, ale niezbyt mocno. Zainfekowane oko musi oddychać.
5
Pij dwa razy dziennie napar z mniszka lekarskiego, który usuwa w naturalny sposób od wewnątrz organizmu ropienie i stany zapalne.
Jak leczyć jęczmień na oku?
Domowe sposoby na łzawiące oczy
Sposoby na suche oczy
Jak przygotować napar z liści brzozy?
Wskazówki
  • Bądź cierpliwy!
  • Nigdy nie próbuj wyciskać jęczmienia. To bardzo delikatna sprawa. On po prostu musi dojrzeć, a ropa wypłynąć. Nie ma na to sposobu, istnieje tylko możliwość przyspieszenia całego procesu.
  • Jeśli jęczmień będzie nawracał lub zrobi się większy stan zapalny - idź szybko do okulisty!
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jęczmień bądź hordeolum to choroba oczu, która objawia się grudkowatym ropniem znajdującym się na brzegach powiek....
Jak wyleczyć jęczmień?
Jęczmień bądź hordeolum to choroba oczu, która objawia się grudkowatym ropniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub