Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Sposoby na jęczmień na oku
Sposoby na jęczmień na oku

Sposoby na jęczmień na oku

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu przechodził tę katorgę, jaką jest jęczmień na oku. W dodatku wygląda to paskudnie nieestetycznie. Jest to zbierająca się ropa, infekcja bakteryjna. Jak pozbyć się tego fanta? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
1
Metale (złoto, srebro) działają bakteriobójczo. Pocieranie jęczmienia obrączką to wcale nie fanaberia naszych babć! To faktycznie działa. Jednak najpierw trzeba dokładnie ją wyczyścić (najlepiej spirytusem), a następnie nagrzać. Możesz zwyczajnie zamoczyć metal w gorącej wodzie, co sprawi,że jęczmień szybciej dojrzeje i pęknie.
2
Podobnie sprawa ma się z wszelkimi okładami. Jednym z najpopularniejszych sposobów domowych jest okład z czarnej herbaty, bądź rumianku. Oba działają rozgrzewająco i bakteriobójczo. To prosta sprawa. Wystarczy torebkę herbaty po zaparzeniu wyjąć, ostudzić, by była lekko ciepła i przyłożyć na oko. Poleż z tym okładem przez 15-20 minut. Może to być również zwykła chusteczka lub wacik nasączony ciepłą wodą, lub ugotowane jajko.
3
Okład może być również zwykłą chusteczką lub wacikiem nasączonym ciepłą wodą lub ugotowane jajko. Chodzi o samo ciepło, które ma przyspieszyć dojrzewanie jęczmienia.
4
Spróbuj okładu z zielonej herbaty. Przyłóż na całą noc, zabandażuj tak, by się trzymał, ale niezbyt mocno. Zainfekowane oko musi oddychać.
5
Pij dwa razy dziennie napar z mniszka lekarskiego, który usuwa w naturalny sposób od wewnątrz organizmu ropienie i stany zapalne.
Jak leczyć jęczmień na oku?
Domowe sposoby na jęczmień na oku
Jak zakładać soczewki?
Jak wyleczyć jęczmień?
Wskazówki
  • Bądź cierpliwy!
  • Nigdy nie próbuj wyciskać jęczmienia. To bardzo delikatna sprawa. On po prostu musi dojrzeć, a ropa wypłynąć. Nie ma na to sposobu, istnieje tylko możliwość przyspieszenia całego procesu.
  • Jeśli jęczmień będzie nawracał lub zrobi się większy stan zapalny - idź szybko do okulisty!
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć jęczmień?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli zauważyłeś , że Twoja powieka zaczerwienia się i zaczyna Ci coś na niej ‘wyskakiwać’, może to być tzw. jęczmień. ...
Jak pozbyć się jęczmienia na oku?
Jeśli zauważyłeś , że Twoja powieka zaczerwienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub