Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Rozpoczęcie szkoły > Jak nauczyć dziecko pisania opowiadań?

Jak nauczyć dziecko pisania opowiadań?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (3 ocen)
Oceń 
Najprostszym sposobem nauczenia dziecka pisania ciekawego opowiadania, jest wcześniejsze wytłumaczenie jak je opowiedzieć. Opowiadanie historii jest umiejętnością która może być bardzo przydatna w pisaniu opowiadań.
1
Usadź swoje dziecko wygodnie i poproś je, aby zagrało z Tobą w grę. Powiedz mu, że zaczniesz wymyślać pewną historię i chcesz, aby samo wymyślało niektóre szczegóły. W pewnym momencie podłapie grę i zacznie iść w dobrym kierunku. Jeśli dziecko jest zbyt młode to jego historie mogą nie mieć sensu. Ale to nic nie szkodzi. Kluczem do powodzenia jest zachęcenie dziecka do nauki.
2
Kiedy Twoje dziecko potrafi już opowiadać historie, posadź je z kartką papieru i ołówkiem, i powiedz, że chcesz, aby przelało tą historię na papier. Niech napisze to opowiadanie własnymi słowami. Działa to zarówno na umiejętność zapamiętywania, jak i zdolność do opowiedzenia historii w efektywny sposób.
Aby pomóc dziecku zorganizować swoje myśli i pisać historię prawidłowo, stwórz kilka pytań na jej temat. Za pomocą tych pytań można będzie zbudować zarys historii i umiejscowić w niej postacie. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie są bardzo ważne w pisaniu opowiadań. Informacja ta da Twojemu dziecku dobry start w kierunku nauki pisania dobrych opowiadań.
Gdzie kupić tanie książki?
Jak nauczyć dziecko płynnie czytać?
Jak nakłonić dziecko do odrabiania lekcji?
Jak uczyć dziecko czytać?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Kiedy są ferie zimowe?
 2/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W chwili gdy komputery i telewizory zaczęły święcić triumfy czytanie straciło na wartości. I pewnie byłoby tak dalej,...
Jak nauczyć dziecko płynnie czytać?
W chwili gdy komputery i telewizory zaczęły święcić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub