Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować hortensję ogrodową?
Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Hortensja to kwiat, który charakteryzuje się pięknymi dużymi kwiatostanami. Kwiaty hortensji są koloru białego, różowego lub niebieskiego. Fantastyczne jest w tej roślinie to, że o kolorze kwiatów możemy decydować sami.
1
Kiedy przesadzać?
Hortensja jest rośliną pochodzącą z Japonii, często uprawianą w doniczkach a po przekwitnięciu przesadzamy ją do ziemi w ogrodzie gdzie pięknie się rozwija. Jeżeli roślina ma być hodowana w przyszłym roku to należy ją przesadzić zaraz po przekwitnięciu. Roślina musi mieć dobrze zrobiony drenaż.
2
Światło, temperatura i gleba.
Potrzebuje światło pełne ale rozproszone. Dobrze rośnie w ziemi uniwersalnej. Zimą przechowujemy roślinę w temperaturze do 8-9 stopni C, a latem w pomieszczeniu do 18-20stopni C. Jeżeli roślina w czasie kwitnienia przebywa w pomieszczeniu chłodniejszym to dłużej będziemy mogli oglądać jej piękne kuliste kwiatostany.
Jeżeli chcemy aby kwiaty Hortensji kwitły na niebiesko to do gleby dodajemy siarczanu glinu a jeżeli kolor ma być różowy to gleba musi mieć charakter zasadowy.
3
Podlewanie i nawożenie.
Hortensję podlewamy wiosną co dwa dni. W lecie doniczkę należy wstawiać co dziennie na około 5 minut do naczynia z wodą tak aby zakryła ziemię. Dokarmiaj raz na tydzień płynnym roztworem w stężeniu podanym przez producenta na opakowaniu, dodając go do wiadra. Po wyciągnięciu doniczki zlej wodę z roztworem i użyj go ponownie. W zimie i jesieni podlewamy tylko wtedy gdy gleba jest przesuszona. Kwiat podlewamy wodą która jest pozbawiona wapnia.
Jak hodować hibiskusa?
Jak pielęgnować aloes?
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jak sadzić frezję?
Wskazówki
  • Roślinę późną zimą przenieś do cieplejszego pomieszczenia wtedy szybciej zakwitnie.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub