Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Hortensja to kwiat, który charakteryzuje się pięknymi dużymi kwiatostanami. Kwiaty hortensji są koloru białego, różowego lub niebieskiego. Fantastyczne jest w tej roślinie to, że o kolorze kwiatów możemy decydować sami.
1
Kiedy przesadzać?
Hortensja jest rośliną pochodzącą z Japonii, często uprawianą w doniczkach a po przekwitnięciu przesadzamy ją do ziemi w ogrodzie gdzie pięknie się rozwija. Jeżeli roślina ma być hodowana w przyszłym roku to należy ją przesadzić zaraz po przekwitnięciu. Roślina musi mieć dobrze zrobiony drenaż.
2
Światło, temperatura i gleba.
Potrzebuje światło pełne ale rozproszone. Dobrze rośnie w ziemi uniwersalnej. Zimą przechowujemy roślinę w temperaturze do 8-9 stopni C, a latem w pomieszczeniu do 18-20stopni C. Jeżeli roślina w czasie kwitnienia przebywa w pomieszczeniu chłodniejszym to dłużej będziemy mogli oglądać jej piękne kuliste kwiatostany.
Jeżeli chcemy aby kwiaty Hortensji kwitły na niebiesko to do gleby dodajemy siarczanu glinu a jeżeli kolor ma być różowy to gleba musi mieć charakter zasadowy.
3
Podlewanie i nawożenie.
Hortensję podlewamy wiosną co dwa dni. W lecie doniczkę należy wstawiać co dziennie na około 5 minut do naczynia z wodą tak aby zakryła ziemię. Dokarmiaj raz na tydzień płynnym roztworem w stężeniu podanym przez producenta na opakowaniu, dodając go do wiadra. Po wyciągnięciu doniczki zlej wodę z roztworem i użyj go ponownie. W zimie i jesieni podlewamy tylko wtedy gdy gleba jest przesuszona. Kwiat podlewamy wodą która jest pozbawiona wapnia.
Jak pielęgnować pelargonie wielokwiatowe?
Jak pielęgnować anturium?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować paprotki?
Wskazówki
  • Roślinę późną zimą przenieś do cieplejszego pomieszczenia wtedy szybciej zakwitnie.
strona 1 z 2następna >
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale nią nie jest. Ta niezwykle mocna...
Jak pielęgnować jukę?
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub