Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Leczenie Raka > Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Czynnik psychiczny jest niezwykle istotny w walce z rakiem. Jeśli blisko nas jest osoba, która przechodzi przez bardzo ciężkie chwile, związane z rozpoznaniem choroby nowotworowej lub kolejnymi fazami leczenia powinniśmy pomyśleć o wsparciu psychologicznym dla siebie i dla osoby pacjenta. Program Simontona powstał właśnie po to by pomóc chorym i ich rodzinom w uporaniu się z ogromną ilością stresu i napięcia, powiązanego z różnymi etapami choroby nowotworowej. Poniżej przedstawiam wam kilka rad związanych z możliwością prywatnego wykorzystania elementów tej metody, a także kilka wskazówek dotyczących uzyskania bardziej systemowej pomocy.
1
W wielu polskich miastach istnieją Akademie Walki z Rakiem, które opierają się na programie Simontona, proponując osobom chorym wiele aktywności, które pomagają zebrać siły do walki z chorobą. Jeśli mieszkasz w wielkim mieście lub w jego pobliżu spróbuj dowiedzieć się gdzie można się udać, by uzyskać porady psychologa, onkologa, uczestniczyć w różnego typu warsztatach. Osoba chora nie powinna być zostawiona sama sobie. Badania pokazują, że brak wsparcia potęguje tempo choroby.
2
Jeśli natomiast sam chcesz zastosować niektóre techniki kompleksowej metody Simontona, która zakłada, że człowiek jest jednią psychofizyczną i odwołuje się do perspektywy cielesnej, duchowej i interpersonalnej w jego życiu, przeczytaj poniższe wskazówki. Terapeuci simontonowscy starają się konfrontować z każdą negatywną oznaką, z każdym uczuciem dyskomfortu dążąc do poznania jego źródeł i odróżnienia faktów od opinii. Ważne jest już samo ujawnienie lęków i negatywnych, sprzyjających chorobie myśli. Oczywiście nie chodzi tu o samooszukiwanie się, ale raczej o wspieranie zdrowych przekonań. Chory powinien mieć nadzieję, która jest oparta na ogromnej ilości pozytywnych przykładów osób, które przezwyciężyły chorobę. Powtarzanie zdrowych myśli sprzyja ich zakodowaniu się w psychice chorego i tym samym walce z nowotworem.
Jak pływać kraulem?
Jak zrobić krem do rąk z masła shea?
Na czym polega dieta przeciwzapalna?
Jak zrobić krem do rąk o zapachu pomarańczy i wanilii?
strona 1 z 2następna >
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zapobiegać nowotworowi okrężnicy?
Rak okrężnicy (inaczej rak jelita grubego) to dość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub