Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak zrobić zupę krem z bobu?
Jak zrobić zupę krem z bobu?

Jak zrobić zupę krem z bobu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Bardzo łatwa w przygotowaniu i szybka zupa. Na dodatek zdrowa. Zupy krem ostatnimi czasy są bardzo chętnie przygotowywane przez gospodynie domowe jako świetny pomysł na lekką zupę na lato. Dodatkowym jej atutem jest to, że można w niej przemycić warzywa dzieciom, które na ich widok uciekają od stołu. W ten postaci na pewno nie będą w stanie rozpoznać co się w zupie znajduje. Zupa z bobu? Czemu nie!
1 cebula, posiekana, 1 ząbek czosnku, sprasowany, 1 łodyga selera naciowego, pokrojony cienko, 25g masła, 2 łyżki ryżu, garść świeżego tymianku, 350g bobu, 1l bulionu warzywnego lub drobiowego (plus ok. 100ml), 100g groszku zielonego, 7 łyżek jogurtu greckiego, 7 łyżek posiekanych listków mięty.
1
Cebulę, czosnek i seler zeszklij na rozgrzanym na patelni maśle. Powinny być miękkie.
2
Dorzuć na patelnię ryż i tymianek. Podsmaż przez minutę. Następnie dorzuć bób i zalej wszystko bulionem.
3
Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez 5 minut. Następnie dodaj groszek i gotuj przez kolejne 5 minut. Do tego czasu ryż powinien się ugotować.
4
Teraz zmiksuj zupę blenderem na krem, po czym ponownie postaw ją na ogień. Dopraw do smaku. Doprowadź do wrzenia i zdejmij z ognia.
5
Nalej zupę do bulionówek. Ozdób jogurtem na środku zupy, posyp miętą i pieprzem.
Jak zrobic żurek w chlebie?
Jak zrobić sos do spaghetti z pomidorów?
Jak ugotować rosół?
Jak zrobić zupę krem z pieczarkami?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zupę z bobu?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lekka sałatka ze zdrowymi zielonymi warzywami to jest to, czego Ci potrzeba. Jest to sałatka, którą bez wstydu możesz...
Jak zrobić sałatkę z bobem i kuskusem?
Lekka sałatka ze zdrowymi zielonymi warzywami to jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub