Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?
Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Każda próba umycia zębów kończy się awanturą, a dziecko zaciska szczękę kiedy próbujesz umyć mu ząbki? Twoje dziecko zapewne chce Cię uświadomić, że to jego buzia i nie podoba mu się twoja ingerencja. Szamotanie się o szczoteczkę do zębów jest jedną z potyczek dziecka o niezależność. Jedynym rozwiązaniem w takich sytuacjach będzie kompromis.
1
Poszukaj sprzymierzeńców. Czasem ktoś z zewnątrz ma większy wpływ na dziecko niż mama i tata. Zwróć się więc do pediatry lub dentysty z prośbą o wyjaśnienie dziecku jak ważne jest mycie jest zębów. Wówczas przy każdej próbie mycia ząbków przywołuj słowa lekarza, który mówił że należy myć ząbki aby były zdrowe.
2
Wybierz się z brzdącem na zakupy i pozwól mu wybrać 2-3 szczoteczki z asortymentu dla dzieci. Następnie codziennie rano i wieczorem pozwól mu wybrać którą szczoteczką umyje ząbki. Odwrócisz w ten sposób jego uwagę od samej czynności ich mycia a dziecko będzie czuło się niezależne i dumne, że mogło samodzielnie dokonać wyboru.
3
Pozwól dziecku samodzielnie szczotkować zęby, mimo iż nie wykonuje tej czynności tak jak byś sobie życzyła - nie szczędź mu pochwał! Umów się z nim, że najpierw szczotkuje dziecko a potem mama, albo że rano szczotkuje dziecko a wieczorem mama. Z czasem dziecko samo nabierze wprawy i nie będzie potrzebna twoja pomoc, ale potrwa to przynajmniej do 7go roku życia, więc musisz wykazać się cierpliwością.
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak leczyć różyczkę u dziecka?
Jak czyścić zęby szczoteczką elektryczną?
Jak czyścić zabawki do kąpieli?
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przyzwyczajanie dziecka do mycia zębów jest bardzo ważne i powinno się zacząć jak najwcześniej. Ale nierzadko rodzice...
Jak nauczyć dziecko myć zęby?
Przyzwyczajanie dziecka do mycia zębów jest bardzo ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub