Tutaj jesteś: Prawo > Postępowanie Przed Sądem > Pozwy i Wnioski > Jak napisać wniosek o zwolnienie z kosztów sądowych?
Jak napisać wniosek o zwolnienie z kosztów sądowych?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Zakładasz sprawę w sądzie? Pamiętaj, że poza niektórymi sprawami (np. alimenty, sprawy z zakresu prawa pracy), które są ustawowo zwolnione z kosztów sądowych, w pozostałych przypadkach musisz je ponieść. Nie stać cię na ich opłacenie? Być może pomogą ci poniższe porady.
2
W celu uzyskania zwolnienia od kosztów sądowych musisz w pierwszym rzędzie przygotować wniosek. Powinien on spełniać wymogi pisma procesowego.
3
W lewym górnym rogu umieść dane swoje oraz pozwanego, dołącz informacje dotyczącą charakteru sporu, oraz jego kwotę (jeśli to spór o zapłatę zaległych należności).
4
W prawym górnym rogu umieść datę, oraz adres sądu, który będzie prowadził twoją sprawę.
We wstępie wyjaśnij charakter swojej prośby (zwolnienie z kosztów sądowych), pamiętając, że w sądzie cywilnym opłata wynosi zwykle 5% wartości przedmiotu sporu.
5
W uzasadnieniu umieść krótki opis, dlaczego nie stać cię na pokrycie kosztów. Nie staraj się wskazywać wszystkiego dokładnie i szczegółowo – do tego służą załączniki, które dołączysz do wniosku. Pamiętaj by podać konkretnie informacje o użytkowanej powierzchni mieszkaniowej, uzyskiwanych dochodach, kosztach utrzymania, obciążeniach z tytułu zadłużenia, czy oszczędnościach.
Jak nakładać róż?
Jak wycinać twarze w dyniach?
Jak fotografować kwiaty?
Jak wprowadzić recykling w domu?
strona 1 z 2następna >
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub