Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny cebulowe > Jak pielęgnować lilie?

Jak pielęgnować lilie?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Lilie są kwiatami cebulowymi. Choć uważane są za kwiaty ogrodowe to tzw, mieszańce azjatyckie można hodować także w mieszkaniu. Kwitnąca roślina jest kwiatem dostojnym i eleganckim.
1
Dostęp do światła
Kwitnąca lilia upiększa każde pomieszczenie. Kupując lilie w doniczce musimy pamiętać aby ustawić je w pokoju, w którym jest pełne światło.
2
Podlewanie
Roślinę należy mocno podlewać. Roślina wymaga stale wilgotnego podłoża. Początkowo podlewamy dwa razy w tygodniu a w miarę wzrostu rośliny częściej. Gdy lilie zakwitną dostarczamy roślinie wody nawet codziennie.
3
Ziemia i nawożenie
Najlepszą ziemią dla lilii jest ziemia lub torf, należy też zapewnić dobry drenaż. Dokarmiamy roślinę stosując płynny nawóz do kwiatów kwitnących w stężeniu zalecanym na opakowaniu przez producenta.
4
Temperatura
Roślina nie wytrzymuje mrozu, najlepiej rozwija się w temperaturze do 20 stopni C.
5
Usuwanie kwiatów
Przekwitnięte kwiaty należy usuwać, dzięki temu roślina dłużej i intensywniej kwitnie. Kwiaty lilii są koloru białego, żółtego, cytrynowożółtego i pomarańczowego.
6
Sadzenie i rozmnażanie lilii
Cebule lilii, które hodujemy w doniczkach sadzimy jesienią. Każdą cebulę sadzimy w doniczce o średnicy co najmniej 15 cm. Warstwa ziemi nad cebulą powinna mieć 3cm. Początkowo doniczkę trzymamy w ciemnym i chłodnym miejscu. Po ukazaniu się pierwszych pędów kwiat przenosimy do pomieszczenia o pełnym świetle. Roślinę rozmnażamy w ten sposób, że podczas przesadzania oddzielamy od cebuli głównej przyrosty i sadzimy w oddzielnej donicy.
Jak dbać o gwiazdę betlejemską?
Jak dbać o anturium?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować krotona?
Wskazówki
  • Należy pamiętać, że gdy będziemy za dużo podlewać roślinę i gdy woda będzie miała zły przepływ przez ziemię to może to doprowadzić do gnicia cebuli.
  • Cebulę po zakończonym kwitnieniu możemy też wysadzić do gruntu.
  • Aby lilie nie przewracały się możemy je podpierać.
strona 1 z 2następna >
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

marta - 2012-02-13
Moja usycha tzn.Kwiaty zaczely przybierac brazowy kolor,liscie opadaja no i na lodzydze jest bialy nalot jak wyzej napisane.W domu temp.22 c chyba dobra.Pomocy,co robic?
Każde dziecko będzie zachwycone wykonując ten kwiat lilii. Należy wykorzystać do jego narysowania rączkę dziecka. Nie...
Jak zrobić lilię z papieru?
Każde dziecko będzie zachwycone wykonując ten kwiat lilii. Należy wykorzystać do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub