Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Napędy i Dyski Twarde > Jak nagrać płytę CD?
Jak nagrać płytę CD?

Jak nagrać płytę CD?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Nagrywanie danych na płyty CD jest dobrym sposobem na zaoszczędzenie miejsca na dysku. Pomaga ono również w zabezpieczeniu danych, ponieważ przy awarii systemu wszystkie dane z dysku prawdopodobnie zostaną usunięte a dane na płycie CD w dalszym ciągu będą dostępne. Jednak wiele osób nie wie jak nagrać płytę CD. Jak to zrobić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Istnieje wiele rodzajów płyt. Jeśli nie potrzebujemy wiele miejsca na nagranie plików, wystarczy nam płyta o pojemności 700MB. Jeśli jednak interesuje nas większa pojemność - będzie potrzebna płyta DVD, która ma pojemność 4,7 GB. Niestety do tego rodzaju płyt nie wystarczy standardowa nagrywarka. Aby nagrać płytę DVD musimy posiadać nagrywarkę o profilu DVD. Ponadto istnieją płyty zwykłe i wielokrotnego użytku. Gdy planujemy kilka razy nagrywać dane na płytę a następnie swobodnie je usuwać, trzeba kupić płytę o profilu RW. Zwykłe płyty natomiast można nagrać tylko raz bez późniejszej możliwości usunięcia danych.
2
Najprostszym sposobem na nagranie płyty jest metoda Kopiuj/Wklej. Pierwszym krokiem jest włożenie płyty do napędu, który posiada nagrywarkę. Gdy płyta otworzy się zobaczymy, że jest pusta. Następnie otwieramy folder z danymi, które chcemy nagrać na płytę. Zaznaczamy je wszystkie i za pomocą prawego przycisku myszy wybieramy opcję Kopiuj. Tą operację możemy wykonać sprawniej. Zaznaczamy pierwszy plik z folderu a potem przytrzymując klawisz Shift zaznaczamy ostatni plik z folderu. W ten sposób szybko zaznaczymy wszystkie pliki, które zamierzamy nagrać. Po wykonaniu zlecenia Kopiuj, otwieramy pustą płytę CD i za pomocą prawego przycisku myszy wybieramy Wklej (tą operację można również wykonać za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+V). Gdy wszystkie pliki skopiują się, wybieramy opcję Zapisz te pliki na dysku CD i czekamy aż płyta się nagra. Gdy operacja dobiegnie końca, płyta sama wysunie się z napędu. Ten sposób nie wymaga żadnych specjalistycznych programów. Wystarczy być posiadaczem systemu operacyjnego Windows i nagrywarki CD.
3
Płytę CD możemy również nagrać za pomocą programu CDBurnerXP. Jest to program dostępny w polskiej wersji językowej, za którego użytkowanie nic się nie płaci. Gdy zainstalujemy program, po jego uruchomieniu wyświetli nam się szereg opcji nagrywania płyty. Najbardziej uniwersalną opcją jest Nagraj płytę z danymi. Wybieramy dane, które chcemy nagrać na płytę, a następnie wciskamy przycisk Nagraj dostępny po lewej stronie. Obok możemy również określić ilość kopii, które program ma wykonać. Obsługa programu nie jest skomplikowana a nagrywanie płyt za jego pomocą jest łatwe i przyjemne.
Jak sformatować dysk?
Jak wyczyścić ekran LCD?
Jak czyścić ekran laptopa?
Jak poruszać kursorem bez myszki?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak wyzerować dysk twardy?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub