Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Drinki Alkoholowe > Jak zrobić cytrynówkę?
Jak zrobić cytrynówkę?

Jak zrobić cytrynówkę?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Czy często masz problem dotyczący tego, czym poczęstować swoich gości? Zwykła, tradycyjna wódka jest zbyt mocnym trunkiem i nie zapowiada krótkiego spotkania , natomiast drinki są zbyt drogie w przyrządzeniu. Jeżeli jesteś zbyt niecierpliwy oraz warunki mieszkalne nie pozwalają Ci na przyrządzenie własnego wina, zrób cytrynówkę. Jest to napój alkoholowy, który można spożywać zarówno latem, jak i zimą. Przyrządzenie cytrynówki jest bardzo proste a cały proces wyrobu nie trwa zbyt długo.
1
Jak przy każdej nalewce, podstawowym elementem przy tworzeniu cytrynówki jest posiadanie spirytusu. Oczywiście w grę wchodzi wyłącznie sprawdzony spirytus ze sklepu, a nie z niepewnych źródeł lub przemytu. Do przyrządzenia trunku potrzebny jest litr tego alkoholu.
2
Drugim najważniejszym elementem są świeże cytryny. Najlepiej wybrać siedem cytryn. Następnie należy je dokładnie przepłukać pod wodą, jednak nie należy ich wyparzać.
3
Kolejnym krokiem jest przekrojenie cytryn na pół. Następnie nieobrane cytryny należy wrzucić do dużego słoika i zalać zakupionym spirytusem. Bardzo ważne jest, by słoik był szczelnie zamknięty, aby alkohol nie wyparowywał. W tej postaci należy pozostawić cytryny na kolejne dwie doby.
4
W osobnym pojemniku przygotowujemy 1200 ml wody przegotowanej (najlepiej by była gorąca). Następnym krokiem jest wymieszanie wody z czterema łyżkami miodu oraz dwiema łyżkami cukru. Należy tutaj podkreślić, że najlepszy będzie miód naturalny z pasieki.
Jak zrobić drinka Kamikadze?
Jak zrobić drinka Wściekły Pies?
Jak zrobić drinka Margarita?
Jak zrobić drinka Manhattan?
Wskazówki
  • Uważaj na to, by zbyt długo nie moczyć cytryn w spirytusie, bowiem trunek będzie zbyt gorzki w smaku.
  • Ponadto należy uważać ze spożyciem tego trunku. Pomimo tego, że cytrynówka jest niezwykle smaczna, to również niezwykle mocna.
  • Podczas zimy możesz podać kieliszek cytrynówki do kawy. Dzięki temu spotęgujesz uczucie ciepła, które rozejdzie się po całym organizmie.
  • Dla osób, dla których trunek wydaje się być zbyt mocny, polecam spożywanie w formie drinka z napojem typu cola.
strona 1 z 2następna >
 2.6/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

topielica - 2013-05-08
Próbowałam i przyznam że cytrynówka obecnie jest na pierwszym miejscu jesli chodzi o trunki bynajmniej jeśli chodzi o mnie.
smakosz - 2013-01-31
szkoda, że nikt nie pomyslał ile tego spiru
Słodki drink o konsystencji kremu nie jest właściwie rosyjskim wynalazkiem. Został tak nazwany z powodu jego głównego...
Jak zrobić drinka White Russian?
Słodki drink o konsystencji kremu nie jest właściwie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub