Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Lodówki > Jak wyczyścić lodówkę?
Jak wyczyścić lodówkę?

Jak wyczyścić lodówkę?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Dzieci wciąż zaprzątają twoją uwagę, mąż woła: „Co na obiad?”, otwierasz lodówkę i znów stajesz twarzą w twarz z nieprzyjemnym zapachem. Kiedy ten kurczak zdążył się rozmrozić? Trzy dni temu? W zeszłym tygodniu? Czy wiesz, że jeśli nie czyścisz regularnie swojej lodówki, możesz nabawić się zatrucia? W takim razie jak często i w jaki sposób powinnaś ją czyścić? Zdaniem ekspertów powinnaś to robić raz na miesiąc, bardzo dokładnie. Postępuj zgodnie z poniższymi zasadami, aby krok po kroku nadać lodówce czysty wygląd i uchronić rodzinę przed zatruciem pokarmowym.
1

Przygotowanie

Najpierw znajdź pokrętło regulujące temperaturę i wyłącz chłodzenie. W ten sposób twoja lodówka nie będzie wytwarzać zimnego powietrza podczas czyszczenia. Przez jakiś czas będzie ona otwarta, co wyeliminuje potrzebę zużycia więcej prądu niż potrzeba.

2

Opróżnianie

Opróżnij całą zawartość lodówki zanim zaczniesz ją czyścić. Wyrzuć do śmieci starą lub przeterminowaną żywność. Świeże produkty włóż do wiadra wyłożonego lodem, aby utrzymać je w niskiej temperaturze. Wyjmij także wszystkie ruchome szufladki i półki. Od razu przełóż je do czystego zlewu z wodą z mydlinami i umyj. Potem dokładnie wytrzyj.

3

Rozpocznij porządki

Najłatwiejszym sposobem na umycie głównej części lodówki jest wytrzeć ją za pomocą szmatki nasączonej ciepłą wodą z mydłem. W zależności od tego, co masz pod ręką, może się sprawdzić także rozwiązanie z wodą z octem lub sodą oczyszczoną. Upewnij się, że zapobiegasz mnożeniu się bakterii nie używając tej samej gąbki lub ścierki, którą czyścisz lodówkę od zewnątrz. Zacznij od góry i stopniowo schodź w dół; w ten sposób krople brudnej wody będą spadać na spód zamiast na półki uprzednio przez ciebie wyczyszczone.

4

Usuwanie brudu z zewnątrz

Dobrze osusz wnętrze lodówki i włóż z powrotem wszystkie półki i szufladki. Zostaw drzwi otwarte ok. 30-60 minut, zanim z powrotem włożysz jej zawartość. Nie zapomnij ustawić pokrętła na odpowiednią temperaturę, aby lodówka znów zaczęła pracować. W ten sam sposób postępuj myjąc zewnętrzną część lodówki. Nie zapomnij przetrzeć gumowej warstwy materiału przy drzwiach. Zapewnia to szczelne zamknięcie lodówki, co pozwala zatrzymać chłodne powietrze w środku a ciepłe na zewnątrz. Miłego korzystania ze świeżo umytej i zdrowej lodówki!

Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak czyścić zmywarkę?
Jak wyczyścić okap?
Jak zrobić półkę na przyprawy?
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Karolinas - 2012-10-23
ja dodam, że świetnymi pochłaniaczami zapachów lodówki są m.in cytryna- oczywiście taka rozkrojona na połówki lub też ocet- możemy zostawić odkręconą butelkę w lodówce a dzięki temu pozbędziemy się nieprzyjemnego zapachu.
Każdy, kto na jakiś czas wyłączył lodówkę, wie, że rzadko kiedy da się uniknąć nieprzyjemnego zapachu przed jej...
Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?
Każdy, kto na jakiś czas wyłączył lodówkę, wie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub