Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Piekarniki > Jak wyczyścić piekarnik?

Jak wyczyścić piekarnik?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (19 ocen)
Oceń 
Czyszczenie piekarnika brzmi tak samo ekscytująco jak kanałowe leczenie zębów. To jedno z tych zadań, które odkładamy w nieskończoność, aż w końcu ociekający tłuszczem piekarnik zacznie nam przynosić wstyd. Utrzymując piekarnik w dobrym stanie, zmniejszasz ryzyko jego zapalenia się i występowania zapachu spalonego jedzenia za każdym razem kiedy podkręcasz temperaturę. Z pomocą kilku wskazówek i odrobiną fizycznego wysiłku uda ci się wyczyścić piekarnik w sposób przyjazny środowisku.
1

Zacznij na chłodno

Upewnij się, że twój piekarnik jest chłodny. Nie tylko unikniesz ryzyka poparzenia, ale także produkt do czyszczenia nie rozpryska się po całej kuchni w zderzeniu z nagrzanym piecem.

2

Przygotuj piekarnik

Połóż gazetę albo szmatę tuż pod piekarnikiem. W ten sposób nie będzie kapało na podłogę i nie będziesz musiała jej potem szorować.

3

Namocz półki

Wyjmij półki z piekarnika i namocz je w zlewie w gorącej wodzie z mydłem.

4

Sporządź miksturę

Aby stworzyć efektywny i wolny od chemicznych środków płyn do mycia, zmieszaj w misce w równych proporcjach sodę oczyszczoną z gorącą wodą, aż utworzy się papka. Jeśli twój piekarnik jest bardzo brudny, dodaj identyczną ilość soli aby nadać mieszance szorującego działania. Możesz także dodać kilka łyżeczek białego octu lub płynu do mycia naczyń.

5

Zastosuj miksturę

Nałóż gumowe rękawiczki i zacznij nakładać papkę małym pędzelkiem albo zużytą szczoteczką do zębów na całą wewnętrzną powierzchnię piekarnika, łącznie z drzwiami. Pozwól jej leżeć około 5 minut.

Jak wyczyścić mikrofalówkę?
Jak podłączyć pralkę?
Jak pozbyć się zapachu gotowania?
Jak wyczyścić okap?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak posprzątać kuchnię?
 2.4/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

goniopora - 2014-07-15
Hmm wiem o jakim środku piszesz! też go kiedyś dostałem, widziałem go ostatnio w sklepie z chemią niemiecka no i na allegro.
haneros - 2014-07-01
Oprócz soli i octu jeszcze ew. kwasek cytrynowy. Kiedyś jak kupowałem piekarnik to dostałem w ogóle do niego w gratisie firmowy spray od electroluxa i to już w ogóle kapitalnie czyściło. Ale w osiedlowych sklepach to tego nie widzę teraz.
Agniesia2678 - 2013-12-30
Najpopularniejszą metodą wyczyszczenia piekarnika przy użyciu naturalnych środków, jest zastosowanie mieszanki sporządzonej z octu i gorącej wody. Z tych właśnie składników przygotuj roztwór mieszając składniki w stosunku 1:1. Możesz dodać do niego także odrobinę płynu do mycia naczyń, w celu zniwelowania zapachu octu. Następnie umyj piekarnik sporządzonym roztworem, a potem przetrzyj go jeszcze szmatką nasączoną samą wodą.
Wszyscy wiemy, że sól doskonale sprawdza się w kuchni. Idę jednak o zakład, że niewielu z was zdaje sobie sprawę, że to...
Jak czyścić solą?
Wszyscy wiemy, że sól doskonale sprawdza się w kuchni. Idę jednak o zakład, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub