Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia chińska

Jak jeść pałeczkami?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: trudne
 3.5/5 (321 ocen)
Oceń 
Jedzenie pałeczkami nie jest wcale takie trudne jak się wydaje. Praktyka czyni mistrza - w tym przypadku również. Poniżej przedstawiamy porady i wskazówki jak używać pałeczek.

Rzeczy, które potrzebujesz:
Pałeczki
1
Jedzenie pałeczkami
Pierwsza pałeczka powinna opierać się z jednej strony o błonkę łączącą kciuk z palcem wskazującym a z drugiej strony o koniuszek środkowego palca. Aby pałeczka nie spadła opieramy ją na palcu serdecznym i dociskamy kciukiem. Pałeczka powinna być ułożona w taki sposób jakbyśmy chcieli pisać używając do tego celu zamiast palca wskazującego i środkowego, palec środkowy i serdeczny.
2
Umieść drugą pałeczkę równolegle do pierwszej przytrzymując ją opuszkiem kciuka oraz środkową częścią palca wskazującego.
3
Upewnij się że pałeczki ułożone są równolegle. Ich końce powinny znajdować się jeden nad drugim.
4
Dolna pałeczka powinna być nieruchoma natomiast pałeczka górna powinna być swobodnie poruszana poprzez ruchy palca wskazującego.
Wskazówki
  • Pamiętać należy, że nabijanie jedzenia na pałeczki jest niegrzeczne zatem należy się tego wystrzegać - nawet w akcie desperacji.
Oceń 
 3.5/5 (321 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Tytus - 2012-04-12
Nie dziwię się, że wam nie wychodzi. Ja nauczyłem się łatwiejszego sposobu: Kładziesz pałeczki jedna na drugiej, krzyżujesz pod bardzo małym kątem, trzymasz w miejscu, w którym się krzyżują na górze kciukiem a na dole palcem środkowym. Pomagając sobie palcem wskazującym zmieniaj kąt, pod którym pałeczki się krzyżują i dzięki temu możesz chwytać i puszczać jedzenie. Sam do tego doszedłem i działa :)
032 - 2011-01-01
"Jedzenie pałeczkami nie jest wcale takie trudne jak się wydaje". A później, stopień trudności:trudne. ;D
Artykuł jest dobry. Sama kiedyś wypróbuję.
Chizuru Minamoto - 2010-10-03
Robiłem punkt 1 i 2 ale gdy mam pałeczki tak w ręce to nie umiem poruszać górną pałeczką. Natomiast dobrze mi wychodzi poruszanie pałeczką górną palcami: kciukiem, wskazującym i środkowym. nie wiem czemu nie umiem poruszać tylko dwoma palcami.

ps. za pałeczki użwam takich patyczków do szaszłyków.
Savoir-vivre przy stole obejmuje szereg różnych zachowań. Możliwe, że już wiesz jak poprawnie używać sztućców czy jak...
Jak używać serwetki w restauracji?
Savoir-vivre przy stole obejmuje szereg różnych zachowań...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub