Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie

Jak zaparzać Yerba Mate?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: trudne
 3.9/5 (12 ocen)
Oceń 
Yerba Mate - naturalny środek zwiększający sprawność ciała oraz umysłu to znany od lat napój, często określany mianem “napoju bogów”. Pijesz Yerba Mate pierwszy raz i nie wiesz jak ją zaparzyć? Poniżej przedstawiamy sposób przyrządzania Yerba Mate. Sposób zaparzania Yerba Mate:

Rzeczy, które potrzebujesz:
Yerba Mate, Tykwa, Woda 70 - 80°C
1
Nasypujemy do tykwy (popularne, tradycyjne naczynie) susz herbaty, po czym zalewamy go wodą o temperaturze 70 - 80°C. Za bardzo gorąca woda spowoduje że Yerba nie będzie miała smaku. Yerby nasypujemy według uznania jednak nie więcej niż około 3/4 naczynia.

Woda - najlepiej aby była źródlana lub świeżo filtrowana. Woda gotowana pozbawiona jest dużej ilości tlenu zatem o ile to możliwe, woda służąca do zalania Yerby powinna nie być gotowana. Aby uzyskać odpowiednią temperaturę najlepiej użyć termometru.
2
Zatykamy otwór ręką i odwracamy tykwę do góry nogami po czym delikatnie wstrząsamy. Wolno odwracamy naczynie do pierwotnego stanu i odstawiamy. Liście powinny być ułożone na skos naczynia.
3
Do tykwy wkładamy rurkę przeznaczoną do picia Yerby (Bombillia - metalowa lub bambusowa rurka zakończona sitkiem). Rurkę wsadzamy pomiędzy susz w tym miejscu, gdzie znajduje się go mniej.
4
Małym strumieniem zalewamy Yerbę, najlepiej kierując strumień wody w temp. 70 - 80°C na bombillię, tak aby woda spływając po niej zalała liście herbaty.
5
Wody należy tyle nalać, aż górny poziom liści zostanie przez nią przykryty.
6
Yerbę Mate parzymy około 2-5 minut do czasu aż liście spęcznieją.
Ostrzeżenia
  • Jeśli używamy tykwę pierwszy raz: 1. Nasypujemy do naczynia Yerbę, zalewamy wodą i pozostawiamy na 24h. 2. Kolejnego dnia naczynie opróżniamy i znów zaparzamy w nich herbatę pozostawiając na kolejne 24h. 3. Dokładnie płuczemy oraz czyścimy ścianki tykwy.
Wskazówki
  • Herbatę można zalewać kilkakrotnie, aż do czasu utraty smaku.
  • Yerba Mate można zalewać również zimną wodą. Należy pamiętać, że woda musi być naprawdę zimna i najlepiej z dużą ilością lodu. Zimna Yerba Mate nazywana jest napojem Tereré.
  • Yerba Mate możemy pić z dodatkiem cytryny lub mięty.
Oceń 
 3.9/5 (12 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kamyk_84 - 2010-05-16
Pierwszy łyk mi nie smakował,ale dziś dokonałem zakupu. W późniejszym czasie zamieszam też wydać jakiś grosz na naczynko i Bombillkę. POlecam, naprawdę warto spróbować.
Alicja - 2008-09-12
Yerba jest wspaniała na każdą okazję
Krwawnik pospolity osiąga wysokość 50–80 cm. Czasem tworzy niewielkie kępy. Cała roślina jest miękko owłosiona. Ma...
Jakie są właściwości krwawnika pospolitego?
Krwawnik pospolity osiąga wysokość 50–80 cm. Czasem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub