Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie

Jak zaparzać Yerba Mate?

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: trudne
 3.9/5 (12 ocen)
Oceń 
Yerba Mate - naturalny środek zwiększający sprawność ciała oraz umysłu to znany od lat napój, często określany mianem “napoju bogów”. Pijesz Yerba Mate pierwszy raz i nie wiesz jak ją zaparzyć? Poniżej przedstawiamy sposób przyrządzania Yerba Mate. Sposób zaparzania Yerba Mate:

Rzeczy, które potrzebujesz:
Yerba Mate, Tykwa, Woda 70 - 80°C
1
Nasypujemy do tykwy (popularne, tradycyjne naczynie) susz herbaty, po czym zalewamy go wodą o temperaturze 70 - 80°C. Za bardzo gorąca woda spowoduje że Yerba nie będzie miała smaku. Yerby nasypujemy według uznania jednak nie więcej niż około 3/4 naczynia.

Woda - najlepiej aby była źródlana lub świeżo filtrowana. Woda gotowana pozbawiona jest dużej ilości tlenu zatem o ile to możliwe, woda służąca do zalania Yerby powinna nie być gotowana. Aby uzyskać odpowiednią temperaturę najlepiej użyć termometru.
2
Zatykamy otwór ręką i odwracamy tykwę do góry nogami po czym delikatnie wstrząsamy. Wolno odwracamy naczynie do pierwotnego stanu i odstawiamy. Liście powinny być ułożone na skos naczynia.
3
Do tykwy wkładamy rurkę przeznaczoną do picia Yerby (Bombillia - metalowa lub bambusowa rurka zakończona sitkiem). Rurkę wsadzamy pomiędzy susz w tym miejscu, gdzie znajduje się go mniej.
4
Małym strumieniem zalewamy Yerbę, najlepiej kierując strumień wody w temp. 70 - 80°C na bombillię, tak aby woda spływając po niej zalała liście herbaty.
5
Wody należy tyle nalać, aż górny poziom liści zostanie przez nią przykryty.
6
Yerbę Mate parzymy około 2-5 minut do czasu aż liście spęcznieją.
Ostrzeżenia
  • Jeśli używamy tykwę pierwszy raz: 1. Nasypujemy do naczynia Yerbę, zalewamy wodą i pozostawiamy na 24h. 2. Kolejnego dnia naczynie opróżniamy i znów zaparzamy w nich herbatę pozostawiając na kolejne 24h. 3. Dokładnie płuczemy oraz czyścimy ścianki tykwy.
Wskazówki
  • Herbatę można zalewać kilkakrotnie, aż do czasu utraty smaku.
  • Yerba Mate można zalewać również zimną wodą. Należy pamiętać, że woda musi być naprawdę zimna i najlepiej z dużą ilością lodu. Zimna Yerba Mate nazywana jest napojem Tereré.
  • Yerba Mate możemy pić z dodatkiem cytryny lub mięty.
Przeczytaj teraz: Jak zaparzyć yerba mate?
Oceń 
 3.9/5 (12 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kamyk_84 - 2010-05-16
Pierwszy łyk mi nie smakował,ale dziś dokonałem zakupu. W późniejszym czasie zamieszam też wydać jakiś grosz na naczynko i Bombillkę. POlecam, naprawdę warto spróbować.
Alicja - 2008-09-12
Yerba jest wspaniała na każdą okazję
Kiedy możemy interweniować i czego się domagać, gdy hotel, restauracja, linia lotnicza czy biuro turystyczne zawiodą...
Senes wąskolistny to roślina krzaczasta osiągająca wysokość 1-2 metrów o jasnozielonych listkach długości około 2-6...
Jak stosować senes wąskolistny?
Senes wąskolistny to roślina krzaczasta osiągająca...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub